2011. február 14.

Citromos-mákos cupcake és Valentin-nap


Az az igazság, hogy mindig is baromságnak tartottam a Valentin napot. A koordinátorom mondta nekem, hogy ezt a napot az édességboltosoknak és virágárusoknak találták ki. Lehet, hogy az irigység szól belőlem, mert még igazi pasim se nagyon volt, nemhogy olyan, akivel ezen a napon együtt lettünk volna. Nem vagyok a híve a "húzzuk az együttlétet a szülinapomig, hátha kapok tőle valami jó ajándékot" típusú játszmáknak. De az is lehet, hogy az itthoni nevelés hatása. A lényeg: nem érzek semmi különöset.

Szóval az én Valentin-napom annyi, hogy megajándékoztam a szeretett embereimet egy ilyennel. A muffin alapreceptje Az ínycsiklandó muffinok című könyvből, kis csereberével.


Hozzávalók: 4 dl liszt
                      2 evőkanál mák
                      csipet só
                      1 dl demerara barnacukor
                      1 teáskanál sütőpor
                      1 dl tej
                      1 dl olaj
                      2 tojás
                      1,5 dl natúr joghurt
                      1 citrom reszelt héja
                      1 teáskanál fahéj

A száraz hozzávalókat összevegyítem, majd egyesével a nedveseket is homogénné keverem vele.
12 papírkapszlit rakok egy muffintepsibe, és egyenletesen elosztom benne a masszát.
Kb. 15 percig sütöm, előmelegített 200 fokos sütőben.

Ha már kihűltek, a közepükből egy ragasztóstiftnyi lyukat kivágok, de úgy, hogy az alján maradjon tészta. Ebbe habzsákkal beletöltöm a krémet.
A krém: fél liter tejszínt ( tartósság szempontjából a legjobb a Hulala, de ha nem sikerül ilyet szerezni, használjunk habfixálót) 4 evőkanál cukorral és egy fél citrom levével habbá verek. Mondok egy vicceset, beleszórtam ezt mind egy edénybe (2 részletben csináltam), megnyomtam a robotgép gombját, és 2 másodperc múlva már ott volt a kemény hab. Nem viccelek. Persze folytattam a verést, de semmivel sem lett keményebb. Ki érti ezeket a mai tejszíneket?

A szívecske díszhez egy ostyalapból kivágtam sütikiszúróval a mintákat, de!!!!! Mindenképpen spricceljünk rá vizet, mert ha szárazon csináljuk, nagyon csúnyán töredezik.
Ezután  3 dkg étcsokit melegítettem fel vízfürdőben, és először az egyik, majd másik oldalát csokiztam össze. A 2 oldal között persze hűtőszünetet tartottak egy darab alufólián.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése